De bomenkapper

20 oktober 2018

We huren twee kleine huisjes op het erf bij Tante Tine. Tante Tine is 72 jaar. en schat van een mens.  Ik zei laatst tegen haar dat ze zo aardig en o lief is. “ Dat hebben we allemaal”  “ Oh Ho kom je daar dan aan” vroeg ik vergaard. “ Dat hebben we van onze voorouders!! “ Die tante Tine dus. Voor onszelf huisjes staat een enorme Margo boom. Of liever gezegd er stond een enorme Margo boom. Ooit door tante Tine zelf geplant als een klein  stekje is hij uitgegroeid tot een reus. Maar........er zit houtluis in, de bomendokter moet komen. Overdag is het gewoon veel te het om te werken. Rond  half zes komt er een flinke creool, met en machete en een flinke kettingzaaag. Ik ben bang dat de hele boom er aan zal gaan. Maar dan ken je tante Tine en haar schoonzoon nog niet.  Op blote voeten, zonder enig zekering, gewapend met een kettingzaag en een machete klimt de bomendokter op blote voeten de flinke Mango boom in. Ik krijg niet het gevoel dat kettingzaag, machete noch de bomendokter planmatig te werk gaan. De benadering komt mij eerder kwantitatief dan kwalitatief over. Een ding is wel duidelijk, de boom wordt geknipt en geschoren.Hret hele avontuur wordt afgesloten met het drinken van een Djogo.

De volgende ochtend treffen we tante Tine weer o[ het erf aan. Gewapend met hark en kruiwagen ruimt ze al het afgekapte hout op. Op

1. *= ):
    21 oktober 2018
    een margo boom.... cool *; )