Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is

18 oktober 2018

Het is weliswaar niet het politie Picoletje, maar toch. Zo klinken die vogeltjes dus. Rob en ik overwegen er een te kopen. We gaan hem het Wilhelmus leren.

Nu Mar hopen dat dit linkje werkt.

Vandaaag nar Paramaribo. Soort van eerste oriëntatie. Veel luisterplezier

1. Marijke holt:
    Geen geluidje voor mij.
  2. Mariëtte:
    18 oktober 2018
    voor mij gebeurt er ook niks!
  3. Mandy:
    18 oktober 2018

Hoi wat een leuk vogel geluidje, d.m.v. bovenstaande link kan je het wel beluisteren. leuke verhalen tot nu toe, Dick en Rob. Schrijven jullie allebei?

groetjes,
    Gerard en Mandy
  4. Ad van der Lee:
    18 oktober 2018
    Via de link van Mandy heb ik geluisterd naar dit melodieuze exemplaartje van het vogelbad Ik stel Rob voor dat hij volgend jaar mei in Hotel EPERLAND dit melodietje zingt voor de dinerdame!
    Veel plezier verder.
    Ad
  5. Sjef:
    18 oktober 2018
    wat een vrolijk vogeltje !
  6. Mariëtte:
    18 oktober 2018
    dank je wel maar dank zij Mandy heb ik het vogeltje al gehoord ik vond het mooi fluiten maar bedankt voor je tip
  7. *= ):
    18 oktober 2018
    een wiet wiet vogeltje zeker...
  8. *= ):
    18 oktober 2018
    picoletje in een twatwaatje....
  9. Gertjan Oldeman:
    19 oktober 2018
    Ik heb niets tegen kwinkelerende vogelgeluiden. Als liefhebber van mijn natuurlijke achtertuin geniet ik van de merel en de lijster. Echter een arm opgesloten picolootje in een kooi, die voortdurend roept om zijn bevrijding uit zijn slavernij heeft niet mijn voorkeur. En dan nog eens een verzetslied leren tegen de Spaanse overheersing gaat mij te ver. Koop het beest en laat hem vrij in het omringende oerwoud. Desnoods geef je hem "hup Hollands hup" mee als uitdaging naar de getergde Surinaamse Leeuw. Wat ik graag hoor zijn de brullende apen in de avondschemering, het dichtklappen van de kaken van de krokodil aan de oever van Surinaamse Rotte en het ruisen van de eeuwig zingende bossen. Ik zie je peddelen in zo'n wrakke boomstam, het geweer in aanslag op je knieën, een verschoten groen hoedje op je hoofd en verder helemaal naakt, op weg naar de kannibalen en smachtend naar een gekoelde pils en naar een warm broodje van de Diamanten Ring. Kijk dat is avontuur. Natuurlijk mag je ook wel een keertje scharrelen op de inlandse markt, op zoek naar een cobra of een python. Een scherp mes, snij hem ruggelings open en vang het verse bloed op en bewaar het voor in de avondsoep. Goed tegen alle denkbare kwalen en met name ook voor je potentie. Afijn mijn ervaren fantasie dreigt op hol te slaan, maar weet wel dat de ware sappige en pittige kruiden bij de gedomesticeerde kampong kip vind je in de jungle. Laat eerst even de authentieke kok proeven, wacht tien minuten op een ongewenst effect, en val dan aan op de kruidige kip. Binnenkort kom ik met een recept voor nassi.

Gertjan Oldeman
  10. Dick Holt:
    20 oktober 2018
    Ik weet hoe je in afwachting bent van de geluiden uit en de beelden van het regenwoud. Vliegende ara’s, brullende jaguars, hangende luiaards allerlei soorten apen en het geluid van het nuttigen van een pijlpuntslang al dan niet in een slangenavondsoep verwerkt. Ik begrijp dat je wens om mij min of meer naakt door het oerwoud te zien draven hoog op je wensenlijstje staat. Ik vermoed dat je me het liefst als een soort Tarzan, samen met slingerapen doorde kruinen van de palmen ziet slingeren. Ik neem gemakshalve maar aan dat je er vanuit gaat dat de picolet niet in kooitjes aan de takken hangen.. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Suriname is een raar land. Het zou zo maar kunnen zijn dat dat wel het geval is en dat het dan allemaal Bouterse Picoletjes zijn die de nationale hymne voor hem fluiten. Je det immers alles voor te werven van stemmen. Over mijn gewenste naaktheid wil ik nog wel even kwijt dat ik daar geen enkele moeite mee heb. Echter als goed toerist ben ik wel van plan een schoudertas op mijn buik mee te dragen. (Waar en van wie heb ik dat eerdere gezien) Zowel op de grond als slingerend door het regenwoud. Slapen lijkt me geen probleem. Ik heb voldoende natuurfilms gezien om te weten hoe chimpansees en gorilla’s hun slaap plekken in de bomen bouwen. Daarvoor hoeven ze echt niet naar Suriname te komen. die apensoorten bedoel ik dan. Ik stel me voor om na een heerlijke nacht uit mijn nachtnest te komen en met een bamboe stokje en de restanten van de pijlstaarslang op Piranha’s te vissen. Het gerucht gaat dat ze heerlijk zijn om te barbcuen. Dan komt de eerder genoemde buiktas weer van pas. Daar heb ik mijn lucifers vochtvrij inbewaard. Een avonturier in de jungle is op alles voorbereid. Of dit bericht je bereikt weet ik natuurlijk niet. Voor zover ik weet is er nog geen internet in het oerwoud . Maar je weet het maar nooit. Ik ben tenslotte in Suriname.