Gesprek van de dag.

17 oktober 2018

Vandaag even de jet uit de jetlags gelopen. Het lijf doet het weer. Korte wandeling naar Lelydorp. Rondleiding langs bussstation, eettentjes, Chinese supermarkten en de overdekte groente en fruit markt. Mandarijnen en nog een onbekend vruchtje gekocht. Al wandelend komen we langs een brandweerwagen die waarschijnlijk gebruikt wordt voor bluswater. Maar of dat echt zo is weet ik niet. Blijkbaar lopen we op een terrein waar we eigenlijk niet mogen komen. Een )wederom) klein Surinaams meneertje komt achter ons aan en wil weten wat we aan het doen zijn. We voelen ons betrapt en lopen weer naar de weg. Kome langs het p;olitiebureau. Daar hangt buiten een vogelkooitje met zo’n zangvogeltje, een Picolet voor de vogelaars onder jullie. Raken in gesprek met een politie agent in uniform. De eigenaar van het vogeltje. Wat blijkt?  Hij heft het beestje voor 300 Surinaamse dollars gekocht, ongeveer 40 euro. En het beestje is n 1000 us dollars waard zo vertelde hij. Beestje zingt als de beste. “ Ik heb hem zelf opgeleid”. “ Hoe doe je dat” vraag ik? “ Ik stop hem in een klein kartonnen doosje en stop daar een mp3 speler bij in. Dat speel ik net zo lang af tot hij - het is inderdaad een goedgebekt mannetje - het melodietje foutloos kan nazingen” “ Echt waar?” “ Ja dat is eigenlijk dieren mishandeling,  maar ja anders krijg ik hem niet aan het zingen!” “Wat een grappig verhaal” reager ik spontaan. “ wil je dat verhaaltje nog een keer vertellen terwijl ik een filmpje maak?” Hij realiseert zich blijkbaar dat hij in zijn uniform staat. “ Dat kan ik maar beter niet doen met mijn uniform aan” zegt hij met en verlegen glimlach op zijn gezicht, Heerlijk gesprekje. Daarna nog even naar de fruitmarkt en een bordje nasi gegeten.

Er is keet mis met het uploaden van foto,s die dit gesprekje en onze andere belevenissen ondersteunen . Krijgen jullie zodra e da probleem hebben opgelost.

1. Marijke holt:
    17 oktober 2018
    Tlp
  2. Nell:
    18 oktober 2018
    Hoi Dick,
    Zo leuk om jullie belevenissen te volgen! Vanaf dinsdag ben ik zelf ook op vakantie, dus ik heb mijn privé mailadres toegevoegd aan jullie mailinglijst. Dan kan ik de avonturen volgen in Mexico! Veel plezier de komende dagen! Liefs, Nell
  3. Sjef:
    18 oktober 2018
    een kleine politie man met zijn Picolet
    je hoort hem bijna hier
    ik bedoel de vogel